Servis EET


Zákon požaduje odkomunikování přijaté platby s webem EET do 48 hodin. Pokud to nestihnete, budete muset správci daně dokládat, že jste udělali všechno, co bylo ve vašich silách, ale že jste byli závislí na dodavateli, který by vám měl písemně potvrdit od kdy do kdy a proč jste EET tržby neregistrovali. Nemusí se jednat pouze o dodavatele EET, ale třeba o dodavatele elektřiny či internetu.

Není tak velký problém, pokud EET zařízení vystavuje EET účtenky náhradním způsobem bez FIK kódu, protože po odstranění problému např. s internetovým připojením budou EET účtenky automatizovaně odkomunikovány. Problém máte v případě, kdy je EET zařízení úplně nefunkční a musíte vše evidovat ručně a po odstranění závady všechny tržby ještě pořídit do EET zařízení a poslat na web EET. Čím dříve tedy EET poruchu odstraníte, tím lépe.

Protože EET zařízení je připojené k internetu, tak se zajímejte, zda služba dodavatele na telefonu (hot-line) je schopná se případně rovnou vzdáleně přes internet připojit k vašemu EET zařízení, aby vám co nejrychleji pomohla, což obecně lze v případě počítačového řešení, ale už to nemusí být samozřejmé u klasických pokladen a pokud ano, tak vzdálené připojení může být oproti počítačovému značně omezeno a může vyžadovat aktivní spolupráci obsluhy EET. Je dobré, pokud služba dodavatele na telefonu (hot-line) pokrývá vaší provozní dobu.

Samozřejmě při nefunkčním EET zařízení se to neobejde bez zásahu servisního technika přímo u vás. Zatímco u počítačů máte svého místního "opraváře" a máte představu, jak rychle je schopen začít problém řešit a jak je drahý, tak v případě klasických pokladen může technik jet přes půl republiky a cestu bude chtít samozřejmě zaplatit. Je tedy potřeba předem vědět odkud servisní technik pojede, respektive kolik zaplatíte za cestu a jakou má sazbu za hodinu, a hlavně za jak dlouho začne problém řešit. Kolik zaplatíte záleží i na záruční době EET zařízení, která při velké konkurenci při prodeji počítačů bývá delší než u pokladen.

Potřeba servisu je samozřejmě daleko menší u EET řešení, která se používají od samého začátku, tedy od listopadu 2016, protože ty už mají "vychytané mouchy" a servisní technici za tu dobu nasbírali dostatek zkušeností, že je už jen tak něco nepřekvapí. V tom je veliká výhoda i pro jejich nově začínající zákazníky. Například nám na hot-linu už v podstatě volají pouze nově začínající zákazníci, přičemž jim poradíme většinou do jedné minuty. Pokud se musíme vzdáleně připojit k zákazníkovi, tak je to otázka několika málo minut.