EET - co všechno musím zařídit aneb jak začít


    1) Zjistím, zda mám povinnost evidovat tržby
    Zjednodušeně: podnikám (§7 zákona o dani z příjmů) a na území České republiky přijímám tržby v hotovosti nebo obdobnými způsoby (šek, směnka, poukázka (jako např. stravenky), dárková karta, žeton, bitcoin, zápočet kauce, ...). V podstatě vše, co nejde přes bankovní účet.

    2) Požádám o autentizační údaje.
    Mám-li datouvou schránku, pak mohu na webu MF, jinak musím osobně na kterémkoli finančním úřadu, který má registraci. Autentizační údaje jsou přihlašovací údaje na web EET (správa údajů evidence tržeb). Poskynete-li při registraci svoje číslo mobilního telefonu, budete muset při každém přihlašování zadávat ještě mobilní klíč zaslaný SMS obdobně jako je tomu u bank. Počítejte s tím, že přístup na web EET budete mít až následující den po registraci.

    3) Zaeviduji provozovnu a vygeneruji certifikát.
    Pokud si na tento a následující bod sami netroufnete, domluvte si asistenci na e-mailové adrese servis(at)softag.cz nebo na mobilu: 604 951 057.
    Po přihlášení na web EET (správa údajů evidence tržeb) si postupně v horní horizontální liště klikněte na:
    - "POPLATNÍK" - zkontrolujte si správnost svých údajů,
    - "PROVOZOVNY" - zadejte všechny svoje provozovny, ve kterých budete přijímat evidované tržby. Web EET si označí každou provozovnu číslem, které budete muset zadat do všech EET zařízení na provozovně. Budete-li mít na provozovně více pokladen, tak ty se na webu EET neevidují, ty si očíslujete v rámci provozovny už sami v nastavení každé EET pokladny,
    - "CERTIFIKÁTY" - dále klikněte na odkaz pod "Aktuální DIČ" - v novém okně si doplňte e-mail pro upozornění na končící platnost vašeho certifikátu. Poté si klikněte na "NOVÝ CERTIFIKÁT" a "VYTVOŘIT ŽÁDOST". Následuje "odeslání žádosti" a "stáhnout certifikát" = soubor s koncovkou .p12 do počítače. Správci daně bude stačit, když budeme mít jeden certifikát pro celou firmu, ale můžeme mít certifikát pro každou provozovnu nebo dokonce pro každou EET pokladnu.

    4) Nainstaluji certifikát do EET zařízení a odzkoušením EET komunikaci.
    Stažený certifikát s příponou .p12 nainstaluji do EET zařízení a ve zkušebním (ověřovacím) provozu otestuji funkčnost EET komunikace. Pečlivě zkontroluji obsah vytištěné EET účtenky. Zkušební tržby se na webu EET neukládají.

    5) Viditelně umístím informační oznámení.
    V zákoně je uvedený text informačního oznámení, který je potřeba umístit tak, aby ho zákazník přečetl z místa, kde běžně platí.
    Připravili jsme vám informační oznámení pro běžný režim ke stažení:
    Pro zjednodušený režim je informační oznámení jiné.

    6) Přepnu EET zařízení do ostrého režimu a začnu evidovat.